Jeden napęd - dwie ikony ?

Autor: Piotrek <ejho_at_widzew.net>
Data: Sun 12 Mar 2006 - 00:37:57 MET

Witam
mam XP z SP2, płyta główna Gigabyte GA-K8-NF9
podłaczyłem napęd/nagrywarkę Liteon SOHW-1693S, oczywiście z interfejsem IDE
i podłączoną do złącza IDE)
o dziwo pod "Mój komputer" jak i w programch obsługujących napęd (Nero,
Alcohol 120% itp) widzę 2 napędy i mogę wybrać jeden z nich:

w Mój komputer jest tak:
D: Stacja dysków DVD-RM
F: Stacja dysków DVD

w Alcoholu zaś tak (w okienku wyboru napędu):
w gałęzi
Fizyczne napędy CD/DVD-ROM
jest
(D:) LITE-ON DVDRW SOHW-1693S(1:0)
a w gałęzi Wirtualne napędy CD/DVD-ROM
jest
(F:) SCSIVAX DVD/CD-ROM(0)

o dziwo także dwa napędy widzę w Menedżerze urządzeń
LITE-ON DVDRW SOHW-1693S (lokalizacja 0 (Primary ATA Channel)
SCSIVAX DVD/CD-ROM SCSI CdRom Device (lokalizacja Bus Number 0, Target ID 0,
LUN 0)

Czemu tak jest i czy wszystko jest w porządku podłaczone/zainstalowane ?

Piotrek