Re: dzwiek w starym laptopie

Autor: Rafał Bartoszak <sprocket_at_sys.BezSpamu.pl>
Data: Sat 11 Mar 2006 - 15:43:31 MET

Dnia 2006-03-11 15:25:43, encja *-* wymodziła przez port 119 co
następuje:

> nie mam karty dzwiekowej w laptopie, jedynie jest pierdzik...
> ale moze moge w jakis sposob cieszyc sie muzyka w grach (DOS) i w Windowsie
> 95?
>
> moze jakas emulacja w DOSie? moze jakies rozwiazanie sprzetowe
> zewnetrzne/wewnatrze, moze sterownik do Win95?

Dla Win 3.11 był sterownik umożliwiający przekazywanie dźwięków na
głośniczek. Zwało się toto Sound Driver for PC-Speaker. Działało
całkiem-całkiem, także pod win95.

Pod DOSem swego rodzaju standardem było rozwiązanie zwane COVOX -
przetwornik C/A montowany do portu LPT. Po podłączeniu do wzmacniacza
dawało całkim niezłe efekty.

Z obu rozwiązań korzystałem osobiście, i - zwłaszcza z COVOXa - byłem
zadowolony...

--
pozdro...
[ |>|>|> sprocket  |   sprocket@sys.BezSpamu.pl    ]