Re: Na co komu PS/2 !?

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Thu 09 Mar 2006 - 20:08:12 MET

Kompaner napisał(a):

> Przychodzi ktoś do mnie z dyskietką, na niej niezbędny dla dalszej pracy
> plik.

Albo: przychodzi do mnie ktoś z dyskietką ZIP i mówi, że ma tam
niezbędny dla dalszej pracy plik... Chętni mogą zastąpić "ZIPa"
nośnikiem typu JAZ, LS-120, dowolnym z szerokiej gamy nośników MO lub
chociażby dyskietką 5.25 cala czy w końcu zwykłą 3,5" ale sformatowaną
pod stację obsługującą pojemność 2.88 MB. I co wtedy? Użytkownik
komputera powinien mieć pod ręką każdy możliwy napęd, tudzież jak
powiedziałeś lecieć do sklepu i kupić? Nie, bo od tego są standardy...
Dyskietki były standardem przez długie lata, chyba o wiele dłużej niż
ktokolwiek mógłby się spodziewać na samym początku, ale to już koniec.
Żałuję, że zipetki się nie przyjęły, coraz trudniej o nośnik nawet na
allegro. ;)
Dyskietka czasem się jeszcze przydaje, rzadko i niewielkiej części
użytkowników, ale jednak... Dlatego nie wyrzuciłem napędu z komputera.
Poza tym ZAWSZE znajdzie się ktoś, komu stacja dyskietek będzie
potrzebna chociażby za piętnaście-dwadzieścia lat, pasjonaci zawsze
będą. Czytałem kiedyś arta gościa, który kupił stację 5.25" żeby zgrać i
zarchiwizować pliki z małego Atari, które miał na tego typu dyskietkach
(które wytrzymały próbę czasu...). Myślę, że jeszcze rok, dwa, góra
trzy, a stacja dyskietek będzie takim samym anachronizmem jak magnetofon
kasetowy w roli urządzenia do zapisywania danych. ;)

# /George Orwell - Rok 1984/