Re: Jakość dźwięku 2D

Autor: mpx <mpx_at_nosphoga.pl>
Data: Thu 09 Mar 2006 - 19:46:01 MET

Musisz mieć koniecznie pełnowarotściową kartę HD Audio z przetwornikiem
24 bitowym min 96 kHz. Jest spora różnica w odtwarzaniu wysokich tonów
między starymi kartami 16 bit / 48 kHz (np. sb live) a nowymi HD Audio.
Słyszy się np. w muzyce techno lub klasycznej i operowej, a także gdy
śpiewają niektóre kobiety.

W przypadku kart Creative chyba (tzn. nie jestem pewien) dopiero Audigy
2 spełnia te wymagania. W popularnych kartach są układy CMI 8788 (ew.
starszy 8768 - 96kHz/16 bit wyjście analog, 96 kHz/24 bit wyjście
digital), całkiem niezłe, niestety tutaj dużo - a zwłaszcza poziom
szumów - zależy od producenta karty, a niektórzy np. oszczędzają na
kondensatorach :-(

Z kart umiesczonych na płytach z którymi miałem do czynienia (od
najlepszej): MSI > Asus > Gigabyte. Nowsze płytym mają zintegrowane HD
audio i gra to nieco lepiej od starych kart dźwiękowych zewnęrznych.

Poza tym karty różnią się domyślną charakterystyką dźwięku, np. Creative
ma standardowo wzmocnione basy, a realtek (tzn. większość zintegrowanych
z płytą) słabe basy, CMI jest gdzieś pośrodku.

Mi osobiście najbardziej podobała się muzyka z:
http://www.kartydzwiekowe.com.pl/?akcja=produkt&id=160
z tym że do komputera domowego nie warto jej kupować ze względu na cenę.