Re: Hyper Threading vs Athlon 64

Autor: MM <nospam_at_nospam.nospam>
Data: Wed 08 Mar 2006 - 22:08:26 MET

"Glikogen" <maci@usun.k.pl> wrote in message
news:dum5i8$ef9$1@inews.gazeta.pl...
> Witam
>
> Czy ktorys z popularnych systemow operacyjnych wspiera technologie Hyper
> Threading? Inaczej mowiac czy zeby ja wykorzystac musi byc koniecznie
> wspiercie ze strony OS czy wystarcza odpowiednio napisane aplikacje? To
> samo dotyczy Athlona 64.

Tak wspiera Win XP Pro i wyzsze (Server itd). Wersja Home niestety nie
(obsluguje tylko jeden procesor, a HTT wlaczone to dwa procesory logiczne).
Oprocz tego aplikacja musi byc napisana wielowatkowo lub korzystasz z kilku
aplikacji jednoczesnie. Wspieranie ze strony OS jest konieczne. HTT
zazwyczaj wlacza sie w biosie komputera. HTT dotyczy procesorow Intela z
seri Pentium 4, Pentium EE i Xeon. Nie ma go w mobilnym PentiumM. Procesory
AMD nie stosuja tej techiki.

Pzdr.,
MM