Re: w2k licencja a zmiana sprzętu

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Wed 08 Mar 2006 - 18:54:16 MET

d'plus <dplusUSUN_TO@tlen.pl> wrote:

> Mam na komputerze windows 2000 prof. z licencją oem. Muszę przełożyć
> dysk z tym windowsem do innego komputera i zastanawiam się, czy wogóle
> system się uruchomi

            Zalezy jak duza bedze to zmiana - czasem wystartuje, czasem wita od
pocztku pieknym BSODem. Z ciekawostek win2k po ~2 min pracy pokazywal BSOD
po glupiej zamianie miejscami nagrywarki i drugiego HDD na drugim kanale
kontrolera IDE, a kiedys zadzialal bezproblemowo przy przesiadce z VIA MVP3
+ K6-2+ na KT133A + Duron. Generalnie pomaga przed takim przelozeniem
zrobienie obrzu pratycji systemowej oraz usniecie wszystkich urzadzen w
trybie awaryjnym - jest wtedy wieksza szansa ze system przezyje zmiane,
ale generalnie takie rzweczy nie wychodza mu na zdrowe - dziala
zdecydowanie gorzej/wolniej niz normalnie instalowany.

> i czy będą jakieś problemy z numerem seryjnym/licencją.

            O ile to nie jest OEM przypisany do konkretnego producenta sprzetu
[np: Compaq w ktorym NTloader szuka w biosie mobo identyfikacji tego
producenta] to nie. Pomysly z przypisaniem do OEMow plyty glownej i
aktywacja w ciagu 30 dni to od czasow WinXP. A z ciekawostek - licencja
OEM w2k przywiazuje sie do sprzetu z ktorym system zostal zakupiony - czyli
np: dysku twardego albo klawiatury, a nie jek w winXP do tego sprzetu oraz
po instalacji do plyty glownej.

> Ktoś miał podobne doświadczenia? wiem mniej więcej
> jak to jest z winxp, ale czy tak samo jest w w2k?

            jw
Problemy mozesz miec co najwyzej z windows update jesli wprowadziles za
pomoca tego odpalanego recznie pod win2k windows genuine check czy jak to
sie nazywa identyfikacje sprzetu do bazy online MS, bo sam producent nie
do konca przestrzega wlasnych licencji i ma tendencje do zapatrywania sie
na wszystkie historyczne z aktualnego punku widzenia, choc nie ma to
oparcia w samej umowie.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl