Re: Na co komu PS/2 !?

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Tue 07 Mar 2006 - 10:44:46 MET

PAndy napisał(a):

> wez kup XBOX lub PS2 - obie maja te funkcjonalnosc o ktorej mowisz

Ale ja nie mówiłem o sobie, mi komputer z zupełności wystarcza. ;) Grać
prawie nie gram... Co prawda myślałem nad zakupem XBOXa (klasycznego) z
przeznaczeniem na media center, ale w końcu kupiłem odtwarzacz DVD z
DivXem. ;) Chociaż kto wie, może w przyszłości gdy ceny trochę polecą w
dół... ;)
Główny problem jest taki, że XBOX nie daje funkcjonalności o której
pisałem - to, że możesz na nim odpalić Linuxa, przeglądać net, wysyłać
maile czy siedzieć na GG/Jabberze to zasługa grupy pasjonatów, MS
oficjalnie tego nie wspiera. No więc i tak musisz być specem w
dziedzinie komputerów, żeby sobie konsolę tak przerobić.

Ja miałem co innego na myśli. Nieraz rodzice kupują dzieciakowi komputer
w nadziei, że będzie się uczył jego obsługi. Kończy się na tym, że
dzieciak instaluje gre na grze, nie potrafi potem tego nawet prawidłowo
odinstalować, do tego nieraz namiesza w ustawieniach, ściąga z Internetu
co popadnie i zawsze klika OK gdy pojawi się jakieś okienko. ;) No a
potem wzywają np. mnie, bo znam się na komputerach i trzeba to wszystko
odkręcać. :) To już nie te czasy, kiedy rodzice kupowali dzieciakowi ZX
Spectrum, a on w końcu zaglądał do podręcznika BASICa i zaczynał robić
kasę na pisaniu gier. ;P
A nie lepiej byłoby np. zbudować coś w rodzaju konsoli poszerzonej o
podstawową funkcjonalność komputera, jak WWW, mailowanie, komunikatory,
jakiś edytorek tekstu + oczywiście granie i filmy? Dla początkującego
użytkownika wystarczy, a nie będzie czego zepsuć. :)

# /George Orwell - Rok 1984/