Re: usb-card-reader - automatyczne wykrywanie nosnika

Autor: T <trompele_at_gazeta.pl>
Data: Mon 06 Mar 2006 - 16:06:31 MET

T wrote:

> Witam,
> Zakupilem sobie 12 in 1 card reader firmy cimcirymcim.
> Po chwili walki udalo mi sie odpalic czytnik ale nie dziala tak jakbym
> chcial, co mi nie pasi:
> po 1. nie wykrywa automatycznie kart, tzn po wlozeniu karty nie pojawia mi
> sie automatycznie urzadzenie w dev ( np /dev/sde1). Dopiero po odlaczeniu
> czytnika od usb i ponowne podlaczenie go system pokazuje odpowienie
> urzadzenie w /dev. (lub po wykonaniu polecenia hdparm -z /dev/sd[b-e])
> po 2. Kopiujac pliki na karte linux wgrywa je fizycznie na karte dopiero
> [...]

A wiec rozwiazalem czesciowo problem. Jakby ktos kiedys szukal:
ad.1 Odpalasz w tle skrypt:

while true
do
/sbin/hdparm -z /dev/sd[b-e] || sleep 9
sleep 1
done

Automatycznie odswieza stan czytnika.

ad2. Dodaj do opcji /etc/fstab wpis sync, np:
/dev/sdb1 /mnt/sdb auto user,noauto,sync 0 0

Narazie dziala ladnie...

Pozdro