Re: prędkość nagrywania kontra prędkość płyt DVD

Autor: Gargamel <delKichote_WYTNIJ_TO__at_gazeta.pl>
Data: Mon 06 Mar 2006 - 14:52:19 MET

Vito Corleone <rybitwaWYTNIJTO@vp.pl> w wiadomości
<news:2f85.00000092.440c2268@newsgate.onet.pl> napisał/a:

> Ktoś mi mówił, że mam nagrywać z prędkością x4 żeby nagranie było trwalsze i
> bardziej poprawne.

Bo najczęściej tak jest.

> Czyli:
> - płyty verbatim x 16 mam nagrywać z prędkością x8 lub x 16 tak ?
> - płyty benq x4 mam nagrywać z prędkością x 4 tak ?

"Mam nagrywać". Oj, myślenie samodzielne to niektórych boli, oj, boli. Tak
"kazali", to "mam nagrywać". LOL.

A może rusz swoje 4 literki, i zajrzyj np. na testy jakości zapisu na
www.cdrinfo.com (podkreślam _com_), były tam kiedyś takie dla poszczególnych
modeli nagrywarek. I co? I bywały takie nagrywarki, które najlepiej
nagrywały przy prędkości 8x na płytach 8x (a nie 16x), i to konkretnej
określonej marki (i to marki, a nie jakichś nonamesach).

WSZYSTKO zależy od nagrywarki i jej biosu. Generalnie najlepiej powinno być
nagrane 4x, ale niekoniecznie, więc po prostu ponagrywaj z różnymi
prędkościami i _testuj_, jak się nagrało, to zorientujesz się, jak nagrywa
Twoja nagrywarka.

ps.: Łolaboga, co to bedzie, co to bedzie, ciemno wszędzie, głucho wszędzie
- sam będę musiał zdecydować, jak "mam nagrywać" - tragedia... ;P

--
Pozdrawiam,
  Gargamel