Re: Na co komu PS/2 !?

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Sat 04 Mar 2006 - 23:04:40 MET

XWindowsMen <kuri@op.pl> wrote:

> Już teraz większość klawiatur i myszek jest na USB. W jakim celu
> więc, producenci montują jeszcze na MOBO 2xPS/2!?

            A kysz - nastepny "rewolucjonista". Odpal sobie ciut starsza plyte z
kawiatura USB i poustawiaj setup. Tak samo pod czyms innym niz win32
najlepiej radzi sobie duet mysz+klawiatura na PS/2.
Takich "genialnych" pomyslow jest wiecej - przoduje w tym Intel prac do
skasowania nadal potrzebnego portu rownoleglego i szeregowych na RS232C,
rezygnacji z flopa, rewolucji ATX->BTX, PCI-E zamiast AGP + PCI.
Pokaz mi co teraz jest poza grafika na tym badziewnym PCI-E? Na niemal
kazdej nowej plycie sa 2 PCI-E x1 w ktore nie ma co wsadzic, za to
zabieraja cenne miejsce na normalne PCI 2.2/2.3. Co prawda sa teoretycznie
gigabitowe sieciowki i kontrolery dyskow na PCI-E x1, ale w sklepie jakos
ich nie widac. Poza tym istnieje ogromna baza sprzetu na normlanym PCI,
ale co z tego - klient zaplaci kupujac wszystko jeszcze raz gdy plyty
zrezygnuja z PCI na rzecz PCI-E.

> Tak wiem, jeszcze
> spora grupa userów korzysta z urządzeń na PS/2 (sam niem jestem) no ale
> po co!? Jaki to ma sens!? Nie lepiej byłoby wszystko 'ustandardyzować'
> na USB a PS/2 porzucić w zapomnienie tak jak teraz to pewnie jest z
> klawiaturami na wejście DIN i myszkami na port COM. USB napewno idealny
> nie jest, no ale... Jak myślicie - kiedy PS/2 odejdzie do lamusa!?

            Tia - pomyusly na standaryzowanie wszystkiego wg wlasnego punktu
widzenia prawie jak PiS, :>
Zamiast rewoluji wskazana bylaby ewolucja - to lepsza i mniej bolesna
droga. Ot glupia rzecz - pokaz mi ile na rynku jest zwyklych klawiatur
z wbudowanym hubem 2-4 portowym USB? Poza drogimi jak diabli klawiaturami
MS prawie ich nie ma, a to IMHO jest niezly i tani pomysl, do tego
przydatny: kto laczyl dowolne urzadzenie USB wpinane tymczasowo [aparat,
pendrive itp], ten wie o ile wygodniej podpinac je do portu USB w
klawiaturze [czyli wygodnie na biurku] niz do komputera, nawet jesli porty
USB wyprowadzone sa z przodu.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl