Re: Uziemienie komputera - pytanie ?

Autor: Gargamel <delKichote_WYTNIJ_TO__at_gazeta.pl>
Data: Fri 03 Mar 2006 - 22:33:34 MET

KILu <kilu@psxextreme.pl> w wiadomości <news:dtrso1$9hm$1@inews.gazeta.pl>
napisał/a:

> Tak, szczególnie względem "zera" w gniazdu. :] Tam spokojnie może być
> kilkaset woltów. Odseparuj galwanicznie kablówkę (choćby dwoma
> kondensatorami o pojemności kilkudziesięciu nF, wpiętymi w szereg w żyłę
> sygnałową i masę).

U mnie między anteną (zwykła naziemna) a uziemioną obudową jest ok. 50V, i
to zarówno prądu zmiennego jak i stałego (tak przynajmniej wynika z
miernika), i sądzę, że jest to jedna z przyczyn "przebić" obrazu na jednym z
kanałów.

Możesz rozwinąć, o co chodzi z tym separatorem galwanicznym, bo spotkałem
się z opinią, że to też nie pomoże, i czy można to zrobić amatorskim
sposobem?
Dzięki!

--
Pozdrawiam,