Re: Wybrzuszone kondensatory na MB

Autor: gina.gina <gina.gina_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Fri 03 Mar 2006 - 21:56:59 MET

Tukan <tukan77@tlen.pl> napisał(a):

> Właśnie po to wymieniłem zasilacz na Chiefteca z 12 cm wentylatorem
> zasysającym powietrze z obudowy.
> Moje pytanie jednak brzmiało - jakie dobre kondensatory elektrolityczne
> możecie mi polecić ??

W przypadku gdy zasilacz jest dobrej klasy, kondensatory mogą być
zupełnie przecietne. Czynnikiem który uszkadza kondensatory
jest duża zawartość harmonicznych (zakłoceń) wychodzących z zasilacza.

1. Zalecane są kondensatory na 105 stopni - inne w zasadzie nie są już
   produkowane ale można spotkać resztki tych na 85st. Kondensatory
   specjalne nie są konieczne - z mojej praktyki wynika że zwykłe
   pracują poprawnie - decyduje zasilacz,im cięższy tym lepszy-
   pracuje na niższej częstotliwości i tym samym nie gotuje kondensatorów !

2. Można dać kond. o większej pojemności, gdyż pracują one w obwodach
   filtrujących, a najlepiej na większe napięcie zamiast 6,3V jak w oryginale
   dać np na 16V, decyduje fizyczny wymiar, gdyż trzeba to upchać w miejsce
   dotychczasowych. Można zamontować lekko wisząco, a wtedy aby sie zbyt
   łatwo nie oberwały, odrobinę silikonu bezkwasowego aby unieruchomić.

Polecam zapoznać się z

http://www.edw.com.pl/index.php?module=ContentExpress&func=display&ceid=151&meid=