Re: Pytanie o Raid 0

Autor: hefalump <hefalumpikWYTNIJ_at_TOgazeta.pl>
Data: Fri 03 Mar 2006 - 11:55:21 MET

Użytkownik "OMSON" <omson@o2.pl> napisał w wiadomości
news:du94ud$ln7$5@news.lublin.pl...

> No dobra - krotko i na temat: moje rozwiazanie przyspieszy komputer czy
> spowolni przy nagrywaniu/obrobce dzwieku?? I czy te dyski ktore planuje do
> macierzy sa dobre czy raczej kminic jakies inne?

* Przyspieszy, ale nie w sposób zupełnie nie usprawiedliwiony zagrożeniem.
A przyspieszy praktycznie tylko w projektach, w których odtwarzasz dużo
więcej
jak 100 śladów na raz. 100 śladów na raz podle kalkulatora jh (;p) to 1/4
szybkości
dysku przykładowego Barracuda 7200. Wystarczy dobra defragmentacja, do tego
można
dodać duże klastry i będzie śmigało.

A w dyskach w macierzy? Jebnie jeden z dysków i nawet danych nie odzyskasz
(a przynajmniej
nie tak łatwo i nie samemu i nie za darmo). Jak masz jeden dysk bez RAID -
odzyskanie danych
może być o wiele łatwiejsze.

Zdrawim.