Re: Tester pokazuje FFFF

Autor: Savior <savior666_at_wp.pl>
Data: Fri 03 Mar 2006 - 11:06:42 MET

Radosław Sokół wrote:

> Chodzi o pozycję kodu na liście/instrukcji.

jeśli odpale kompa to na wyswietlaczu pojawia mi sie od razu ten kod i
konieć nic nie startuje i nic sie nie zmienia z wyswietlaczem.

> Poza tym ten kod może zależeć od płyty, a przede wszystkim
> od BIOSu (o ile jest to zwykły tester czytający porty 80h/81h).
> Wtedy musisz szukać tabeli kodów POST do tego BIOSu
> (AMI/Award/Phoenix/inny).

w tabeli posta znalazłem ze jest to Próba uruchomienia init 19.
ale nie wiem co to znaczy.

> Czyli czarny ekran, monitor się nie uruchamia z uśpienia,
> zero jakiejkolwiek reakcji, zero dźwięków, tylko dyski
> i wentylatory się kręcą?

tak jak napisałeś powyzej takei są objawy

> Jaka to płyta?

jest to płyta asrock k7vt4 pro

> Nie rozpoznasz tak łatwo, czy wina leży po stronie płyty
> czy procesora. Przy poważnym uszkodzeniu objawy będą
> takie same, tzn. absolutnie nic się nie będzie działo,
> a komputer nawet nie będzie piszczał po wyjęciu karty
> graficznej.

jeśli wyjme grafike albo p[amieć to płyta nie wydaje zadnego dzwieku a
powinna. to zaczej wina leży po stronie płyty bądz procka.

Mozna to jeszcze jakos sprawdzic ??