Re: Pytanie o Raid 0

Autor: Przemak <_at_2@poczta.onet.pl>
Data: Fri 03 Mar 2006 - 10:44:30 MET

> Co o takim pomysle sadzicie - ewentualnie sugerujcie inne rozwiazania,
> rozne za i przeciw, inne modele dyskow etc.

Dyski sa wszystkie takie same, ma sie szczescie albo nie. Od dawna
uzywamy raidow z dyskow ide, teraz tez sata, ale do systemu video. Na
poczatku zeby uciagnac nieskompresowane video potrzebne byly cztery,
teraz wystarczaja dwa. Komputer wideo ma terabajt w dyskach ;-)
Ale po co to do audio? U mnie wszystkie dotychczasowe projekty bez
problemu graja i graly ze zwyklego dysku ide, nawet systemowego. Ilosc
danych w audio jest malutka jak na mozliwosci wspolczesnych systemow, po
co to? Dodatkowo prawdopodobienstwo utraty danych rosnie dwukrotnie (jak
mielismy macierze czterodyskowe, dopiero strach byl).
Z systemem audio mam inne doswiadczenia - chcialem do audio zrobic raid1
czy jak on sie nazywa, znaczy dwa dyski "rownolegle". Niestety, dzialalo
to dziadowsko, po jakimkolwiek restarcie awaryjnym komputer sie
"synchronizowal" w nieskonczonosc, bez sensu. IMO najlepiej drugi dysk i
codzinnie po pracy F5 w total commanderze to najlepszy sposob na
"tymczasowa archiwizacje" - dlugotrwala to plyty i juz.

--
Przemek.
http://www.mmstudio.com.pl