Re: Pytanie o Raid 0

Autor: OMSON <omson_at_o2.pl>
Data: Fri 03 Mar 2006 - 10:20:41 MET

Radosław Sokół napisał(a):

> Zakładając, że będziesz miał kopie tych samych krytycznie
> ważnych materiałów i na macierzy RAID 0 i na osobnym dysku,
> to jest to rozwiązanie względnie bezpieczne. Zakładam, że
> nie ma dla Ciebie sensu robienie macierzy RAID 0+1.

Raczej nie - to juz nie bedzie budzetowe rozwiazanie, a jak mi na czyms
bedzie wyjatkowo zalezec to zarchiwizuje na DVD lub odrazu na dwoch ;)
Nie wiesz moze czy w przypadku korzystania z macierzy Raid 0 zlozonej z
2xSATA i dodatkowego dysku na zwyklym ATA bedzie mozliwosc bootowania
systemyu albo z macierzy albo z dodatkowego dysku?? Nie mialem nigdy
doczynienia z zadnymi macierzami wiec nie wiem jak to bedzie wygladac
dla systemu (czy np. macierz bedzie widziana jako 1 dysk a tamten ATA
jako drugi czy jak?? Poza tym jak w programach do partycjonowania bedzie
rozpoznawana taka konfiguracja??)

Pzdr, OMSON