Re: Asus K8N + galaxy gf 6600 = powazny problem

Autor: Gargamel <delKichote_WYTNIJ_TO__at_gazeta.pl>
Data: Thu 02 Mar 2006 - 16:36:33 MET

Bicu <bicu@poczta.onet.pl> w wiadomości
<news:dtnagu$hbn$1@news.dialog.net.pl> napisał/a:

> Asus K8N,

Nawet asus traktuje ten model jako wersję dla ubogich. Ale idzie wytrzymać,
jeśli ma dobre zasilanie i dobre chłodzenie.

> 2x512 DDR Twinmos

W których bankach obsadzone? Testy pamięci przeszły poprawnie bez błędów
(memtest86+ przez 12 godzin)?

Np. na mojej K8N Kingstony na Infineonach nie chodziły w parze, a Kingstony
na jakichś noname'sach działają stabilnie.

> nie obsluguje), WD2000JS SATA2

Czyli uruchomiony dodatkowy kontroler zintegrowany z m-b, zajmujący
dodatkowe przerwanie - raczej niezbyt optymalnie.

> zasilacz Tracer 4Lite/400.

Atrapa raczej.

> sprawdzilem na 4 roznych markowych, robilem tez cuda w stylu: komp na 1

Tzn. jakich konkretnie?

> Komp zawiesza sie tylko na tej karcie, na innych ktore wkladalem dziala
> normalnie.

To samo - co to konkretnie było te inne?

> Zawieszeniu sie towarzysza krociotkie piski z kondensatorow. Po zwieszce
> komp czeka kolo minuty po czym sam resetuje sie.

Na tej płycie standardowo piszczą gniazda usb gdy są pod pełnym obciążeniem.
U mnie pod obciążeniem piszczy też sama płyta, tzn. konkretnie gdy cpu i
karta graficzna przez dłuższy czas są obciążone jakąś gierką i sprzęt się
rozgrzeje.

> Teraz najzabawniejsze: karta dziala normalnie w innym komputerze

Specjalnie nie dziwne, karta sprawna.

> Moze jakies
> problemy z K8N? Bo mi juz rece opadly.

No jest ich trochę, główny to wybredność w RAM i obsadzenie odpowiednich
banków RAM w przypadku dwóch układów pamięci; dodatkowy spesial ficzer to
piski rozmaite.

U mnie działa stabilnie od czasu wymiany zasilacza (poprzednio mocny
Chieftec 420W, niestety nie nadawał się z okazji starej technologicznie mocy
linii 12V, teraz tagan 430W), przed wymianą zresetował mi się sam w losowych
momentach tak z 3 razy w ciągu 5 miesięcy. Na nowym zasilaczu mimo znacznie
bardziej wymagającej niż przedtem karty graficznej działa stabilnie.

Nie używam SATA, co jest sporą różnicą względem Twojej konfiguracji, i
używam kart Ati, co teoretycznie nie jest i nie powinno być żadną różnicą...

--
Pozdrawiam,
  Gargamel