hub usb i problemy z zewnetrznym dyskiem

Autor: Bartek <nie-ma_at_takiego.adresu.pl>
Data: Wed 01 Mar 2006 - 18:15:21 MET

Witam,

Mam huba USB2 firmy Dlink z własnym zasilaniem. Do huba podłączyłem
skaner, drukarkę oraz monitor. Od czasu do czasu wpinam PenDrive.
Wszystko działa bardzo ładnie i nie ma problemów.

Ostatnio kupiłem przenośny dysk na USB. Po podłączeniu tego urządzenia
nie jest ono wykrywane a port w hubie umiera - gaśnie dioda i nic się
nie dzieje. Wpięcie innego urządzenia w ten port nic nie zmienia bo jest
ono nie widoczne dla systemu. Tak samo dzieje się po podłączeniu dysku
do kolejnych portów - umierają. Porty które były wcześniej zajęte ze
swoimi urządzeniami działają poprawnie.

Ciekawe jest to, że po odłączeniu huba od komputera i ponownym
podłączeniu porty się naprawiają i znowu działają poprawnie aż do czasu
podłączenia przenośnego dysku.

Dysk na USB jest sprawny (2,5" Toshiba) i prawidłowo działa po
bezpośrednim podłączeniu do komputera.

Czy ktoś ma jakiś pomysł w czym może leżeć problem?

Pozdrawiam
Bartek