Re: Panel LCD 19 cali i wiekszy

Autor: mgs <magness2_TOUSUN__at_poczta.fm>
Data: Wed 01 Mar 2006 - 17:01:22 MET

> Czy moze mi ktos wytlumaczyc o co dokładnie chodzi z tą jasnością?
> Ile musi być jasności zeby dobrze wszystko grało.

Wartość jasności podana w specyfikacji może być dowolna - nie ma
monitora LCD, który byłby zbyt ciemny (np. przy mocnym oświetleniu
zewnętrznym). Musisz jednak sprawdzić (ew. przejrzeć pod tym kątem testy
na mva.pl - zawsze jest napisane, ale nie ma tam wielu monitorów) czy da
się tą jasność regulować na tyle (dokładniej: zejść z nią do tak
niskiego poziomu), żeby monitor nie raził przy słabszym oświetleniu
zewnętrznym (w półmroku albo - jeśli tak pracujesz, nie mając litości
dla oczu ;) - w ciemności). Niestety wiele ma za słabą regulację
(wyróżniały się pod tym względem niektóre Sony).

> Monitor ma byc do uzytku domowego - ogólnego: gry,internet,telewizja
> itp itd.

Czyli rozważ Fujitsu-Siemens 19-2, jest dość chwalony do ogólnego użytku.

> Najlepiej LG albo Nec - te firmy uznaje za dobre i sprawdzone, ale jak
> macie propozycje innych poroducentów to czekam :)

Jeśli NEC to zerknij na mva.pl - niedawno był tam dobry 19'' testowany
(na matrycy S-IPS).