Re: Ch³odzenie procka

Autor: NOKGAMER <nokgamer_nospam_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 28 Feb 2006 - 18:46:03 MET

U¿ytkownik "Drox87" <gorzasty@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
news:op.s5o0m5h3qdgyg5@gigus...
> 1.

http://www.allegro.pl/item89384664__arctic_cooling_copper_lite_socket_a_462_370_.html

> 2.

http://www.allegro.pl/item89223196_nowosc_spire_whisperrock_v_19db_gw_fv.html\

Ten drugi to jest taki przeciêtny, ale pamiêtaj, ¿e i tak wymaga kupna
jakiego¶ potencjometru do wyciszenia. Poprzednik spowolni³em do 2500
obr./min. i jako¶ mi dzia³a z Athlonem XP 2600+ - jest pon. 40 w normalnej
pracy, a w stresie to do 60 podskoczy (dane po wyciszeniu). Nie mo¿na wiêcej
wymagaæ od takiego taniego. Samo wyciszenie powoduje wzrost jedynie o 2-4
stopnie.
Radiator ³adnie wypolerowany od do³u, ale ja w swoim ju¿ zmy³em silikon
benzyn± i na³ozy³em samemu pastê. Warto wydaæ kilka z³ na najlepsz± (silver,
firmy Arctic Cooler), lub po¿yczyæ od kolego, bo do tego potrzeba tyle co
³epek od szpilki, a w strzykakach jest tego na 20-40 u¿yæ. :-)

Wa¿niejsze jest, by ¿adne próchno siê nie dosta³o siêpodczas monta¿u
radiatora, bo stracisz te 1-3 stopnie nawet.

Chcesz lepsze ch³odzenie? Zamontuj bez propylera i kup taki propyler 12cm i
zamontuj kilka cm nad radiatorem, a bêdziesz mia³ min. o 5 stopni C mniej i
na pewno najciszej. To najlepsze rozwi±zanie (ch³odzi wtedy chipset, a i
niekiedy grafê), z najtañszych. Pamiêtaj, powietrze ma owiewaæ radiator!