Re: Ustawienie CD-RW

Autor: KILu <kilu_at_psxextreme.pl>
Data: Tue 28 Feb 2006 - 16:19:05 MET

Piter, napisales:
> Czy ktoś z państwa wie jak sie ustawia taki napęd,

W fabryce. I tylko tam (diody laserowe mają pewien rozrzut parametrów,
dlatego zamiast rezystora stosuje się potencjometr).

> kiedyś czytałem że jest tam taka mikro-śrubka którą się reguluje
> położenie tego laseru aż program nero cd test pokaże najmniejszej
> ilości błędów

Na głowicy znajduje się potencjometr (lub dwa w napędach DVD). Tyle, że bez
oscyloskopu lepiej go nie ruszać - przesadzisz o kilka stopni (kątowych) i
po laserze, a nawet jeśli nie przesadzisz, nie ma gwarancji, że kręcenie
pomoże. Dużo więcej może dać dokładne przeczyszczenie napędu i samej głowicy
(niektórzy kąpią je w np. wodzie destylowanej).

k,