Re: 5,6 Ghz,,,,

Autor: wer <arx-net_at_o2.pl>
Data: Mon 27 Feb 2006 - 08:48:46 MET

Michal Bien wrote:

> By zlapac szerszy kontekst polecam zapoznac sie z:
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_Moora

> Czy o rzad to sporne, ale na pewno _ZNACZNIE_ drozsze. Tylko co z
> tego? Jakos mnie to nie rozczula w kontekscie naciagactwa reklamowego
> Vobisu.

Odnosilem sie do tekstu, ze co 18 miesiecy wychodzi procesor z dwa razy
szybszym zegarem. Mnie nie rozczula zadne naciagactwo, zadnej firmy.
Tutaj akurat marketoidzi osiagneli szczyty, tym bardziej, ze procek
dwurdzeniowy moze byc wolniejszy od jednordzeniowego w pewnych
zastosowaniach. Obecnie wiekszosc systemow operacyjnych wykorzysta to
jakos. Jednoczesnie pracuje wiele procesow, wiec da to jakies
przyspieszenie. Ale pojedynczego programu znacznie nie przyspieszy, o
ile nie jest pisany wielowatkowo. Sam niedlugo bede mial w swoich
brudnych lapkach dwa kompy z 4GHz AMD :). No ale to idzie pod linuksa i
tam bedzie chodzic wiele procesow naraz, tak okolo 10 w jednym momencie.

wer