Re: SATA vs flop

Autor: latet <latet_at_nospam.pl>
Data: Sun 26 Feb 2006 - 19:23:39 MET

To ja coś na marginesie:

Mam kontroler SATA na PCI i do niego dołączono
ową słynną dyskietkie z driverami SATA.

Najpierw fizycznie zainstalowełm kontroler oraz
podpiąłem do niego nowy dysk (jako drugi).
Następnie odpaliłem istniejący wcześniej na pierwszym
dysku WinXP. System "zoabczył" kontroler i sam sobie
zainstalował odpowiednie stery. Dysk był widoczny,
dyskietki nie musiałem uzywać. Programy pokazujące
dane SMART widziały dane z tego dysku SATA (np. temp.!).

Oczywiscie potem przetestowałem stawianie świeżego
systemu na dysku SATA. Tym razem dyskietka była potrzebna.
F6, itd...

Wszystko poszło OK, ale... programy narzędziowe nie widziały
danych SMART - nie mogłem widzieć temp. tego dysku.

Wszedłem więc we właściwości kontrolera SATA i wymusiłem
aktualizację sterownika na Microsoftowy. Pomogło.
Wszystko działa i moge się cieszyć podglądem temp. dysku
SATA (obecnie 39 C :-)

Pozdrawiam,

latet