ASROCK i DDR - prosze o poradę...

Autor: NOKGAMER <nokgamer_nospam_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 26 Feb 2006 - 17:31:49 MET

Mam płytę ASROCK K7VT4Pro i przełożyłem do niej pamięci, które mi ładnie
działały w innym komputerze. Zadecydowało to, że te były firmowe i miały
dokładny i pełny wpis SPD. Niestety, na tej płycie BIOS ustawia tragiczne
SPD. Wg SPD powinno być 2.5-3-3-7 (na MSI chodziło by SPD 3-3-3-6), a ASROCK
ustawia mi 2.5-5-4-9. Problem polega na tym, że BIOS nie pozwala ustawić
innych timingów oprócz CL, a ten akurat jest prawidłowy.
W związku z powyższym i chęcią zakupu nowego modułu pragnę zapytać, czy
macie jakieś sprawdzone pamięci na tę płytę?
Ew. interesują mnie jakieś pamiątki, których SPD jest prawidłowo odczywywany
przez wiele płyt. Zależy mi na DDR-3200 400MHz CL2.5, ale najlepiej jakby
miały tablelę także dla PC2700 333MHz, bo nie wykluczam używać ich
synchronicznie z lepszymi timingami. Dla przykłądu ostatnio zakupiony
Corsair VS PC3200 400MHz CL2.5 nie posiada wpisu dla PC2700. Nie chcę
wydawać pieniędzy w ciemno, więc pytam praktyków.

Aha, ku przestrodze innych, omawiany problem dotyczy modułu DDR Elixir. Czy
te aktualnie sprzedawane Elixir PC3200 też są takie gówniane?