Czy taki pecet wymaga chlodzenia?

Autor: latet <latet_at_nospam.pl>
Data: Sun 26 Feb 2006 - 00:09:43 MET

Witam,

płyta: Biostar P4M80-M7 VIA (chipset bez wiatraka)
procek: PIV 3.0 GHz
grafa: jakiś Radeon 9200 128MB bez wiatraczka
dysk: Excelstor 80 GB 7200.
RAM: 512 MB DDR 400 CL3 (no-name)
DVD: nagrywarka DVDRW TS-H552U
zasilacz: nie pamiętam jaki dokładnie

Czy taki zestaw jest wart 1400 zł + VAT,
bo za tyle został własnie kupiony?

Ale o cenę pytam przy okazji, bo głównie chcę
zapytać, czy taki zestaw rzeczywiście wymaga wiatraka
z tyłu obudowy? "Producent" taki wiatrak umieścił,
pewnie nie bez powodu, ale hałas z niego jest znaczący.

Zastanawiam się, czy jest on konieczny? W firmie mamy
pełno innych pecetów, lepszych, gorszych, praktycznie
wszystkie działają dobrze bez dodatkowego chłodzenia
(jest tylko na procku + w zasilaczu).

Co w tym pececie może się tak niby przegrzać, przy
zwykłej pracy biurowej (Office, internet)?

Dysk ma ok. 35 C. Więc chłodny.
Procesor: 32 C w "spoczynku" wg termomentru zewn.,
a 34 C wg Everesta. Podczas obciążenia nie przekraczał 40 C.
Jest na nim jakiś dośc spory wiatrak, a obudowa ma "tunel"
(rękaw) w kierunku procka.
Grafika na pewno się nie przegrzeje, to wiem.

Jesli więc nie dysk, nie procek, nie grafka, to zostaje płyta główna.
Niestety odczyty z Everesta strasznie skaczą (wariują od +5C do + 40C)
więc sa niewiarygodne.
Nic nie wiem o tych płytach (Biostar P4M80-M7 VIA).
Czy to one są takie nieodporne na przegrzanie?

Najchętniej bym te tylne wiatraki odłączył.

Dzięki,

latet