Re: Problem z HDD (Maxtor 6L040J2)

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Sat 25 Feb 2006 - 23:48:37 MET

"mistarzy" <mistarzy_SKASUJ_TO_@poczta.onet.pl> napisał:

> szukam potwierdzenia mojej tezy, że padł mi HDD (Maxtor 6L040J2).
> Na dwóch komputerach HDD Health pokazuje błąd:
> "UltraDMA CRC Error Count attribute is very low! Check the IDE cable,
> PCI frequency and system drivers."

A jeśli przestawisz w BIOS-ie tryb UDMA na wolniejszy lub na PIO, to ten
błąd też występuje?

> Moje pytanie brzmi czy padł całkowicie (mechanika i elektronika)
> czy tylko któryś komponent?

To jest błąd transmisji pomiędzy kontrolerem w dysku a międzymordziem na
płycie, mechanika dysku raczej nic do tego nie ma, elektronika prędzej, ale
IMHO jeśli coś szwankuje, to zazwyczaj najsłabsze ogniwo, czyli taśma i
złącza. Coś jeszcze wisi razam z nim na taśmie? Płyta wspiera UDMA5?

JoteR