UBS - IDE adapter a bezpieczeństwo dysku

Autor: latet <latet_at_nospam.pl>
Data: Sat 25 Feb 2006 - 16:56:29 MET

Witam,

Kupiłem niedawno coś takiego:

Przyznam, że jest to (w określonych sytuacjach) wielka
wygoda i wręcz zbawienny gadżet (np. zrobiłem obraz
partycji z laptopa).

Natomiast mam obawy o bezpieczeństwo dysków podłączanych
przez to coś. Może wynika to z mojej niewiedzy, ale czy dyskowi
można tak po prostu odłaczyć prąd? Bo to proste urządzenie
nie ma żadnego wyłącznika. Można tylko wyciągnąć wtyczkę
z gniazdka (sieciwego) albo kabel zasilający z dysku.

Ale co z tzw. "parkowaniem głowic"?

Dzięki,

latet