Re: Intel i AMD

Autor: W <jlgavwgb-gurgur_at_zlernyobk.pbz>
Data: Sat 25 Feb 2006 - 00:50:15 MET

T.N. napisał(a):
> Witam
>
> Dlaczego procesory AMD, które mają być konkurencyjne dla Intela mają
> dużo niższe taktowanie i mniejszy cache? Czy wydajność kryje się jeszcze
> w czymś innym? Bo np. nazwa Athlon 3000+ mogłaby sugerować, że jest to
> jakiś "odpowiednik" PIV 3.0 GHz mimo, że ma dużo mniejsze taktowanie. A
> jak jest w rzeczywistości?

no więc sprawa wygląda tak...
za czasów athlona thunderbird amd odstawał zegarem ale wydajność miał
większą,ludzie jednak kierują się głównie zegarem.Więc AMD oficjalnie
wprowadziło w nowszych rdzeniach porównanie dla thunderbirda,oczywiście
była to walka z Intelem bo na puste Mhz trzeba było jakoś
odpowiedzieć.Obecnie AMD pogubił się w swojej numeracji,zmienili chyba
oficjalnie uzasadnienie choć tego nie jestem pewien i odnosi się teraz
do Intela
Czemu Intele mają więcej cache? bo Intel stara się nadgonić
wydajnościowo AMD który ma lepszą architekturę