BIOS czasami nie wykrywa dysku ?

Autor: konrad <ncnpm280_at_cbpmgn.barg.cy>
Data: Fri 24 Feb 2006 - 00:46:53 MET

Ostatnio przeniosłem moje systemy (trzy) na nowy dysk 160Gb,poprzednio
miałem 80. Niby wszystko OK ale od czasu do czasu tj. co 3-4 uruchomienia na
starcie mam komunikat,że nie wykryto dysku.
Po wyłączeniu zasilania i ponownym rozruchu wszystko jest znów OK.Niemniej
zaczyna mnie to wkurzać.Z innych objawów to ,to że dysk na starcie głośniej
się uruchamia ,potem już gdy pojawi się logo ,jest cichy.
Poza tym,w BIOS dysk w "auto" jest widoczny jako 160 ale nie wyświetla
danych odnośnie cylindrów,sectorów i heads.Poprzednia 80 to wyświetlała.
Więc myślę czy BIOS właściwie interpretuje ten dysk,nie wiem ? W
dokumentacji nie znalazłem nic na temat wielkości dysku.
Włączenie i zapisanie dysku w BIOS jako dane użytkownika (usera) niczego nie
zmienia..
Jeżeli ktoś może mi pomóc to bardzo proszę.BIOS ma datę
3/13/2003 AmiBios 1.3 Wykonanie aktualizacji raczej się boję i wolałbym jej
nie robić.Płyta Soltek 85 DRV5
Wprawdzie ściągnąłem jakieś upgarade ale ma datę 25/3/2003
więc nie jestem pewny,że to jest to.
Pozdr.E.

Adres w nagłówku podano w Rot13