[Co kupić?] Dysk, dyski, kontroler, plyte, SATA/ATA?

Autor: maciek <maciek_at_szorujbabciudokolejki.pl>
Data: Tue 21 Feb 2006 - 22:02:05 MET

Witam, mam problem.
Mam dysk 80GB WD Caviar 8MB cache. Plyte glowna, ktora ma tylko dwa
lacza ATA.
Dysk mi sie skonczyl, zaczy prawie ciagle jest caly zajety i
postanowilem kupic kolejny dysk, ale nie moge sie na nic zdecydowac.
Konkretnie nie chce kupic czegos co i tak niedlugo wymienie i mam lekki
zawrot glowy od tego.
Mianwicie. Moglbym kupic jeden taki sam dysk jak juz mam, ale slyszalem
(ktos mi nawet na tej grupie odpisal na to pytanie), ze dwa dyski na tej
samej tasmie moga nieco wolniej chodzic niz jeden.
Druga rzecz, ze skoro technika poszla do przodu to moze kupic dwa dyski
i kontroler z RAIDem i spiac je razem. Jesli tak to czy warto za jakies
100 zl kupiwac kontroler SATA? A moze wlasnie kupic kontroler ATA z
RAIDem i jeden dysk i go spiac z tym co mam? (RAID mi sie marzy bo
troche pracuje z grafika i bylby wskazany).
Nie wiem co mam zrobic, bo wiem, ze pewnie w ciagu roku-poltora wymienie
i tak plyte glopwna na nowa i tam pewnie bedzie juz ten kontroler SATA z
RAIDem, a moze i inne cuda. No wiec, kto podpowie co zrobic? Bo ja juz
chyba za duzo o tym myslalem i nie wiem co kupic.
Pozdrawiam.