Do uzytkowników BenQ 1640

Autor: Artur Marianski <artur.marianskiWYTNIJ_TO_at_pf.pl>
Data: Sun 19 Feb 2006 - 16:25:41 MET

Witam wszystkich.
Niedawno kupilem ten naped zachecony dobrymi opiniami o nim (miedzy innymi
cicha praca i jakoscia zapisu/odczytu), ale niestety sie zawiodlem.
Jelsi chodzi o nagrywanie CD/DVD nie mam zastrzezen. Po prostu dziala.
Ale odczyt jest fatalny, Przede wszystkim naped pracuje potwornie glosno.
Nie mowie o szumie powietrza, ktory jest oczywisty, ale momentami slychac
terkotanie, tak jakby wpadal w wibracje (napred jest dobrze zamocowany i np.
docisanie jego do chase niczego w dzwieku nie zmienia, wiec to sprawa
wewnetrzna). Jest to dosc denerwujace.
Ale co najbardizej mnie zaskoczylo to radzenie sobie z lekko (naprawde
lekko) porysowanymi plytami. Dokladnie to chodzi o plyte DVD-R, ktora miala
kilka drobnych rysek (o jakie nie trudno przy nawet starannym obchodzeniu
sie z plyta). Benq przy zrzucaniu wyrzucil blad CRC. Program BulletProof
Copy siedzial nad ta plyta kilkadziesiat minut i sobie po prostu odpuscilem.
Ale co najgorsze to fakt, ze inne napedy w notebookach, nowe jak i stare (do
takich mam dostep z racji pracy w serwisie) zrzucily ja nawet bez
zwalniania.

Bios wgrany najnowszy ze strony benq. Niestety nie wiem jak chodzil na
oryginalnym firmware bo zmienilem go od razu.

Kontakt mailowy z serwisem realizujacym naprawy sprzetu Benq (Itus) nie jest
prosta sprawa, ale w koncu dowiedzialem sie, zeby wyslac naped do kontroli.
Jednak pytam was o opinie, bo moze stwierdza ze to normalna praca napedu i
nie daj Boze obciaza mnie kosztami diagnozy.

Pozdrawiam,

--
                 Artur Marianski
* Przy odpowiedzi usun z adresu napis WYTNIJ_TO *