Re: Zamiast dyskietki

Autor: Adam Jurkiewicz <sword_at_ajpic.NOSPAM.zonk.pl>
Data: Sat 18 Feb 2006 - 12:19:11 MET

Maxiuca wrote:

> Ale nie nazywajmy DOSa systemem czasu rzeczywistego bo to lekkie
> przegięcie...
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Real-time_operating_system

   http://pl.wikipedia.org/wiki/System_czasu_rzeczywistego

"W systemie czasu rzeczywistego przekształcanie danych przesyłanych
do lub z zewnętrznego środowiska zachodzi w deterministycznie określonym
czasie. Stosuje się pojęcie terminu (ang. deadline), oznaczające najdłuższy
dopuszczalny czas reakcji systemu na wystąpienie zdarzenia.

System czasu rzeczywistego nie musi być szybki - istotne jest jedynie,
aby jego działania spełniały narzucone ograniczenia czasowe.

Aby system składający się z komponentów był systemem czasu rzeczywistego,
konieczne jest spełnianie wymogów systemu czasu rzeczywistego przez każdy
z komponentów. W przypadku systemów informatycznych oznacza to, że zarówno
sprzęt, system operacyjny, jak i oprogramowanie aplikacyjne muszą gwarantować
dotrzymanie zdefiniowanych ograniczeń czasowych.

* systemy o mocnych ograniczeniach czasowych (ang. firm real-time) - gdy fakt
przekroczenia terminu powoduje całkowitą nieprzydatność wypracowanego przez
system wyniku, jednakże nie oznacza to zagrożenia dla ludzi lub sprzętu;
pojęcie to stosowane jest głównie w opisie teoretycznym baz danych czasu
rzeczywistego."

DOS pozwala mi na realizację tego założenia więc z mojego punku widzenia jest.

sword

--
e-mail: sword@ajpic.NOSPAM.zonk.pl
www:    http://ajpic.zonk.pl/