Re: Memtest wyrocznią ??

Autor: Artur Grdeń <artur.grden_wytnij_to__at__wytnij_to_szewczykvw.pl>
Data: Thu 16 Feb 2006 - 18:29:48 MET

netrafal napisał(a):
> Czy wykrycie błędów przez ten program dla pamięci 64MB SDRAM PC100 jest
> jednoznaczne z koniecznością wyrzucenia jej na śmietnik?
> Czy na te błędy może również wpłynąć np. płyta główna.

to ja dodam od siebie jeszcze - jesli wczesniej w tej plycie ta kosc
dzialala ok, to wykryte bledy moga oznaczac uszkodzenie pamieci jak i
zarowno plyty glownej lub procesora

najlepiej wlozyc pamiec do innego kompa i tam przetestowac czy sa bledy.
jesli sa, to raczej uszkodzona bedzie pamiec.

natomiast jeśli kosc zostala kupiona i dopiero bedzie testowana w
plycie, to moze sie okazac ze i pamiec i plyta sa dobre, ale pamiec jest
niekompatybilna z plyta glowna.
jesli wkladasz te kosc (dedykowana dla czestotliwosci 100MHz) do plyty
glownej, ktora obslugiwala pamieci max 66MHz, to moze sie okazac ze
plyta nie potrafi prawidlowo wspolpracowac z tą pamiecią. szybsza pamiec
ma bardziej strome zbocza sygnalu (czyli krotszy czas trwania zmiany
sygnalu logocznego na przeciwny)i moze sie okazac, ze w ktoryms momencie
plyta glowna sobie po prostu nie radzi z szybsza pamiecią i wystepuja
przeklamania, ktore program testujacy interpretuje jako bledy.

mialem kiedys taka sytuacje z plyta solteka pod celerona 433, ze kosci
sdram odbiegajace chociazby nieznacznie parametrami od tych podanych w
instrukcji plyty, nie dzialaly w niej prawidlowo (tez wlasnie bledy
pamieci, badblocki na hdd w losowych miejscach i inne dziwne wydarzenia)
- a kiedy wlozylem do tej plyty zalecane kosci, wszystko dzialalo ok.
oczywiscie wszystkie testowane pamieci w innych kompach dzialaly bez
zarzutu.

pozdrawiam

--
Artur Grdeń