Serwis komputerowy

Autor: dzordz <dzordz_at_op.pl>
Data: Thu 16 Feb 2006 - 15:22:27 MET

Mam niewielką firmę od niedawna i zajmuje się sprzętem kmputerowym dorwałem
dobry kredyt i chcciałbym rozwinąć swoją firmę chodzi o zakup dobrych
urządzeń do serwisu.

Moje pytania są następujące: Jak i czym w dobrych serwisach testują awarie
jeżeli nie wiadomo co jest przyczyną. np.

1. Mam tester do płyt głównych (około 70zł) beznadziejny on sprawdza kody
POST ale szczerze powiem że jeszcze nigdy mi nie pomógł w niczym!
2. Mam tester zasilaczy ATX (około 100zł) w sumie jest ok ala kilka razy
zdażyło mi się że pokazał że zasilacz ma złe napięcia a działał poprawnie
albo że nie powinien działać a działał.
3. Pamięci to wiadomo Mem Test i po sprawie
4. Reszta też raczej nie ma problemów

Codzi o taką awarię np. Komp chodził, a rano już się nie włącza i teraz
szukamy. Jak ja to robię (pierwsze podejrzenie zasilacz albo płyta) najpierw
sprawdzam inny zasilacz ale może się okazać że podłączę inny sprawny i
uszkodzona była płyta i uszkodzi mi ten mój sprawny :) (czy duże serwisy też
tak to robią) załóżmy że zasilacz był dobry pozostaje pamięć, procek, grafa
i płyta powiedzmy że przypuszczamy, że płyta. Jak duże serwisy to sprawdzają
podmieniają na inną i sprawdzają czy mają jakieś porządne testery (ale
trzeba mieć wszystkie płyty na stanie) Czy są jakieś super profesjonalne
testery płyt głównych i zasilaczy bo to przeważnie w nich drzemią awarie.
Proszę o pomoc bo nie wiem jak ugryźć temat. Do tej pory sprawdzałem
wszystko metodą podmiany na sprawny element ale nie sposób jest mieć
wszystkie modele płyt głównych pod każde gniazdo. A najgorzej jak przy
okazji coś innego uszkodzi nam nasze części.