Cóż może dolegać dyskowi WD Caviar?

Autor: Robot <Robot_nie_mam_maila_at_hotmail.com>
Data: Thu 16 Feb 2006 - 14:12:28 MET

Witam,

Włączam dziś rano kompa... a tu
z obudowy dobiega jakiś chałas.
Windows w połowie uruchamiania przestaje
dalej się ładować... Linux podobnie.
Stwierdziłem, że ów chałas (przypominający
tarcie metalu o metal) dobiega z mojego dysku
WD Caviar WD1200JD.
Kilkukrotne próby uruchamiania komputera
nic nie dały.
Wcześniej nie było żadnych objawów - dopiero
dziś wszystko się zaczęło.
Uruchomiłem system z dyskietki systemowej.
Do dysku miałem dostęp i mogłem kopiować
z niego pliki.
Wyjąłem dysk. Trzymając go przy uchu, począłem
przewracać do góry nogami i z powrotem.
Było słychać cichy odgłos, jakby jakiś element
był luźny i uderzał o coś podczas przewracania.
Włożyłem dysk do komputera i włączyłem zasilanie.
Wszystkie chałasy ustały. Dysk działa jak nowy.

Być może podobne problemy są charakterystyczne
dla tego typu urządzenia, bądź ktoś z Was na podstawie
przedstawionych objawów pomoże mi wydedukować,
co dolegało/dolega mojemu dyskowi.

Z góry dziękuję za pomoc.
Robot