Re: Komputer do wypozyczalni

Autor: tbg <i.hate_at_spam.com>
Data: Thu 16 Feb 2006 - 13:03:59 MET

Użytkownik "Artur" <artur_mietek@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:4392.00000039.43f432a6@newsgate.onet.pl...
> Witam
>
> czy warto myslec o komputerach LCD PC??
> chodzi mi glownie o ich pozniejsze serwisowanie, czy istnieje w nich
> mozliwosc
> wymiany przypuscmy karty sieciowej, czy trzeba wyrzucic caly komputer?

masz jakis budzet i musisz sie zmiescic jak sadze w nim. zintegrowane
konstrukcje sa przewaznie drozsze. karty sieciowe w takich komputerach (i w
innych tez raczej juz) sa zintegrowane na plycie, wiec jak padnie to sie
plyte wymienia cala. dodatkowy problem to taki, ze te konstrukcje nie sa
zunifikowane, a jak ci ktos udowodni, ze napisales specyfikacje na model,
ktory jest charakterystyczny dla 1 dostawcy to ci oprotestuje przetarg i
bedzie procedura uwalona.

> czy takie komputery mozna w jakis wygodny sposob przykrecac do blatow?:)

wiekszosc modeli tzw. korporacyjnych ma kensington slot, czyli dziurke w
obudowie do ktorej sie przypina lancuch, ktory przykreca sie do stolu. jak
chcesz takie rozwiazanie to musisz napisac, ze ten slot ma byc i lancuch
(spleciona linka w oplocie plastikowym) tez

> na co zwrocic uwage wybierajac takie komputery?
> moze nie warto:)

imho do publicznego uzytku nie warto, zbyt delikatne

> czy w przetargu mozna okreslic ze nie chce sie systemu operacyjnego?

mozna

> jak to prawnie wyglada?

nie ma problemu.

uwagi dodatkowe:

jesli obowiazuje cie ustawa o zamowieniach publicznych to nie mozesz wpisac,
ze komputer ma byc na procesorze np pentium, bo zaraz bedziesz mial
protesty, ze athlon tez jest dobry i ze faworyzujesz 1 producenta. mozesz
posluzyc sie kryterium wydajnosci, czyli ze procesor ma miec w jakims tam
benchmarku iles tam punktow. pamietaj, zeby wiecej niz 1 producent mogl
zlozyc oferte. jesli chcesz miec sprzet markowy zazadaj certyfikatu iso na
produkcje i projektowanie (iso9001) i monitora tej samej marki. jesli moga
byc skladaki to pamietaj, ze znak CE lub B to wymog na caly sprzet, a nie
komponenty z osobna.

to takie podstawy z tej ustawy, ale zabawy jest o wiele wiecej, z tymze na
male zamowienia szkoda czasu zeby sie w to wiklac

tbg