Re: Komputer do wypozyczalni

Autor: d'plus <dplusUSUN_TO_at_tlen.pl>
Data: Thu 16 Feb 2006 - 12:30:47 MET

Artur napisał(a):
> Witam
>
> Bede przygotowywal specyfikacje na przetarg na komputery do wypozyczalni
> biblioteki
> Mam kilka pytan..
> Przede wszystkim chodzi o wybor sprzetu..
>
> czy warto myslec o komputerach LCD PC??
> chodzi mi glownie o ich pozniejsze serwisowanie, czy istnieje w nich mozliwosc
> wymiany przypuscmy karty sieciowej, czy trzeba wyrzucic caly komputer?
>
> czy takie komputery mozna w jakis wygodny sposob przykrecac do blatow?:)
>
> na co zwrocic uwage wybierajac takie komputery?
> moze nie warto:)
> [...]

lcd pc _wg_mnie_ to zbędny bajer i pewnie drogi. ja jakbym miał wybierać
  to postawiłbym na strukturę cienki klient + mocny serwer (czyli
terminale nawet bez dysków twardych itp + serwer). W takim wypadku przy
wymianie sprzętu wymienia się jeden serwer a nie np. 20 pecetów.
Inwestycja b. opłacalna w dłuższym okresie. W jakimś starszym
Computerworld o tym można poczytać.