Plustek OpticPro 1236P - co ze sterownikami?!

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Wed 15 Feb 2006 - 16:23:25 MET

Witam!!!

Leży sobie u mnie na biurku taki wiekowy skaner, kiedyś wiernie mi
służył, a teraz tylko leży... Powód? Po przesiadce na WinXP nie mogę
nigdzie zdobyć do niego sterowników pod ten system, producent
najwyraźniej olał swoich starych klientów, bo na stronie
(http://www.plustek.com/download/1236p.htm) jest wyraźnie napisane:
"Please notice that this driver does not support Windows XP" i nic w tej
sytuacji nie zmieniło się przez ostatnie kilka lat...
Niby nie jest już mi tak potrzebny jak kiedyś, bo teraz zamiast skanować
zdjęcia zwyczajnie zgrywam je z cyfrówki, a materiały wygodniej jest
ściągnąć z Internetu, niż skanować z książek. ;) Jednak czasem zdarzy
się sytuacja, że przydałby się skaner, a przecież nie będę ze względu na
taką rzadką potrzebę kupował nowego sprzętu pod USB (fakt, działaby o
wiele szybciej, lepsza rozdzielczość, ładniejsze kolory itp...).
Obiło mi się o uszy, że ponoć pod Linuksem da się go zainstalować! A
przecież na stronie producenta nie widzę żadnych sterowników pod ten
system, więc skoro (jak się domyślam) powstały nieoficjalne stery, to
może ktoś stworzył też takie pod XP? Będę bardzo wdzięczny za wszelkie
informacje! Zwłaszcza, że jedyny sposób na uruchomienie tego staruszka,
to podłączanie go do jeszcze starszego kompa z Cyrixem 6x86 na którym
mam w98. ;)

# /George Orwell - Rok 1984/