Re: P³yta Gigabyte GA-8I945G na i945G ?

Autor: Radoslaw Rawinski <garrettt_at_interia.pl>
Data: Wed 15 Feb 2006 - 14:59:17 MET

> Ja bym pomy¶la³ jeszcze P4 630 bo (sprzwdzone) mo¿na mieæ na nim "cichy
> komputer"

Jak jest w koncu z tymi procesorami ? :)
Prosze mnie poprawic, jesli sie myle:

1 . Pentium 4 Prescott
Na pewno zwykle P4 nie bedzie powodowac zadnych klopotow przy systemie
operacyjnym oraz aplikacjach 32-bitowych.
Ale to juz chyba "wychodzaca" technologia, wiec nie wiem czy oplaca sie
w nia inwestowac...

2. Pentium 4 Prescott (EM64T) - z nowymi instrukcjami 64-bitowymi
Czy bez zadnego problemu bedzie mozna przy takim procesorze uzywac
systemu i aplikacji 32bitowych?
Jak bedzie wygladala sprawa z systemem operacyjnym 64bitowym?
Dla jakiego systemu dedykowane sa procesory z tej serii ? 32 czy 64-bit?

3. PentiumD (2-rdzeniowy)
A tu dokladnie na odwrot - procesor z przeznaczeniem dla systemu i
aplikacji 64-bitowych. A co z systemem operacyjnym 32-bitowym? Czy
kupujac procesor z serii PentiumD mozna uzywac OS'a i aplikacji
32-bitowych? (dopoki wszystko nie bedzie doszlifowane ze strony
producentow sprzetu i dostawcow driverow jak trzeba).
Czy w wypadku uzywania systemu 32-bit nalezy sie liczyc ze strata
wydajnosci lub spowolnieniem pracy, czy bedzie to dzialac jak nalezy, a
po przesiadce na system 64-bitowy jedynie przyspieszy?

Moze ktos laskawie oswieci ? :)
Z gory WIELKIE dzieki :)