Re: Płyta Gigabyte GA-8I945G na i945G ?

Autor: Darek <bez_at_maila.pl>
Data: Wed 15 Feb 2006 - 12:21:51 MET

> Jaki procesor do tejze plyty ?
>
> Intel Pentium D 805 2.66 GHz z EM64T
> Intel Pentium 4 505J 2.66 GHz (Prescott)
> Intel Pentium 4 506 2.66 GHz (Prescott, EM64T, 64-bit)
> Intel Pentium 4 511 2.80 GHz (Prescott, EM64T, 64-bit)

mam Intel Pentium 4 3,0 GHz 2mb cache (Prescott, EM64T, 64-bit) - nie chce
mi sie sprawdzac numeru :-P

> Ceny powyzszych sa bardzo zblizone do siebie.
> Podobno/ teoretycznie nie powinno byc zadnych problemow z instalacja i
> uzytkowaniem systemu operacyjnego oraz aplikacji 32-bitowych na
> procesorach z rozszerzonymi instrukcjami z serii Pentium D (EM64T). Czy to
> jednak fakt, czy zdazaja sie wyjatki (wolalbym nie testowac tego na kims,
> dla kogo ma byc komputer:).
> Jesli tak, chyba warto zainwestowac w taki procesor, bo kiedy juz
> technologia przyjmie sie na dobre, bedzie mozna zrobic bezbolesna
> przesiadke na system 64bitowy i czerpac wszystkie korzysci z tego faktu?
> [...]

Mam zasilacz mATX 270W wiec nie chce sie bawic w Pentium D, bo moze nie
wydolić ...wg mnie nie bedzie zadnych problemow z apikacjami 32 bit

> Na koniec - jaka pamiec? Na poczatek raczej 2x256 (tak, tak, finanse:), w
> pozniejszym terminie - kolejne 2x256 lub 2x512.
>
> Kingston DDR2 2x256MB 667MHz CL5 (napięcie zasilania 1.8v, styki pokryte
> złotem, CL 5-12-5-5 przy 667 MHz, BGA)
> a moze
> GeIL Dual 2x 256MB DDR2 533 MHz (4-12-4-4 napięcie 1.8)

po co 2 kosci? z dualu krzysci sa raczej marne...mam 2x512/533 Hynix - ja
nie ma pieniedzy na wiecej RAM to wystarczy na poczatek jedna kosc 512.

> ?
> Czy w praktyce widac roznice pomiedzy pamieciami 533/667, czy jest to
> istotne tylko przy podkrecaniu?
> Z gory dzieki za pomoc w dokonaniu wyboru!

Nie wiem, nie jestem fanem podkrecania, bo przy takim sprzecie nominalna moc
mi wystarcza