Użytkownik "NOKGAMER" <nokgamer_nospam@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:dst7us$21i$1@sunflower.man.poznan.pl...
> Witam wszystkich,
> Mam kilka pytań odnośnie grafik:
> - które z najtańszych chipsetów w pełni obsługują DirectX 9.0 ?
FX5200, ale sensowną wydajność ma dopiero Radeon 9550 128-bit lub GF6200
64-bit (ok. 200zł)
> - jaka jest różnica w wydajności pomiędzy szyną AGP 8x a 4x dla wydajności
> karty
Praktycznie żadna
> - ile wzrostu wydajności daje dwa razy większa pamięć na karcie grafiki
Prawie żadna.
> - ile wzrostu daje ten sam chipset na grafice 128-bit względem 64-bit?
Jeśli jedyną różnicą jest szerokość magistrali to ok. 30-50 % (w przypadku
większości kart). Oczywiście jeśli zegar pamięci w tej 64-bitowej jest
2-krotnie większy niż w tej 128-bitowej to wydajność będzie identyczna (bo
ta sama przepustowość)
> - co więcej da 2x więcej bitów, czy 2x więcej pamięci w karcie grafiki?
Zdecydownie to pierwsze. No chyba że ktoś szuka maksymalnej jakości tekstur
i wyłącza w grze (lub "odgórnie" w sterowniku karty) kompresje tekstur.
Wtedy przydaje się również większa ilość pamięci na karcie. Choć przykład
Doom3 (Medum Quality vs High/Ultra High Quality) pokazuje że wiele ładniej
nie będzie.
Received on Tue Feb 14 22:15:07 2006
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Tue 14 Feb 2006 - 22:51:17 MET