Re: Płyta ze zintegrowaną grafiką / wybór procesora Intela...

Autor: PAndy <pandrw_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 14 Feb 2006 - 20:28:40 MET

"DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl> wrote in message
news:dsta58$ajh$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam serdecznie... Nadszedł czas na zmianę wysłużonego Celerona 800 ;-)
>
> Na wstępie:
> - nie jestem graczem
> - cenię sobie moc obliczeniową (szczególnie przy np. przeliczaniu filmów
do DVD
> z kamery cyfrowej, albo z divx do DVD)

Troche to sprzeczne z kupnem plyty z grafika zintegrowana... poelcam ustawic
jak najnizsza rozdzielczosci i refresh rate dla ekranu....

> Czy ma sens dodać te 100zł, zyskać na płycie TV i firewire, a tamte
cząstki sprzedać?

zalezy od ciebie, ja jednak lubie miec swobode wyboru i szukam plyt jak
najslabiej zintegrowanych...

> [...]
> Procesor
> -------------------
>
> Tutaj mam duży dylemat...
> 1/ INTEL PENTIUM 4 511 2.8 GHz BOX / S- 775 (64bit) 449 zł
> 2/ INTEL PENTIUM 4 516 2.93 GHz OEM / S- 775 (64bit) 550 zł
> 3/ INTEL PENTIUM 4 516 2.93 GHz BOX / S- 775 (64bit) 575 zł I
> 4/ NTEL PENTIUM 4 531 3.0 GHz BOX / S- 775 (64bit) 749
>
> Czy ma sens inwestować w coś więcej, niż 2.8? Cena dość różna, czy nie
bardziej
> opłaca się o te kilkadziesiąt MHz "podkręcić" ?
>
> 2.8 kręci się w miarę okey? Lepiej kupować OEM i jakiegoś Pentagrama, czy
BOX?

> -------------------
> Pamięć
> Jedną kostę Kingstona (400) 1024MB ?

koniecznie dual channel przy rozwiazaniu ze zintegrowana grafika...

Mimo wszystko wybralbym cos ze zintegrowana grafika od NVidii, zastanowilbym
sie na serio czy koneicznie musi byc Intel a nie np AMD...
Pamietaj ze w ukladzie 6150 jest technologia PureVideo - moze bedzie szansa
za jakis czas na akceleracje kodowania video... ogolnie sterowniki NVidii
wydaje sie byc ciut lepiej dopracowane i mniej problemowe (tylko ze to znow
sporne w sprawie ukladow zintegorwanych ale...)

Pomysl nad plyta na 6150 i sempronem w podstawce 939 + dual channel ram...