"Dysk nie jest sformatowany"

Autor: vs1981 <vs1981[no.spam>
Data: Mon 13 Feb 2006 - 12:20:34 MET

WItam,
znajomy telefonicznie zgłosił mi taki problem:
Parę dni temu u sąsiada przeglądał jakieś płytki CD z muzyką itd.. Dziś te same
płyty w tym samym kompie, na tym samym napędzie nie chcą działać a wyskakuje
komunikat taki jak przy nowoutworzonych partycjach:
"System Windows nie może odczytać tego typu dysku.Dysk nie jest sformatowany..."
(nie przytoczę dosłownie, gdyż jak wspomniałem była to rozmowa telefoniczna).
Dziwne jest to, że to jest napęd CD a nie HDD. Macie jakiś pomysł co może być
przyczyną? Dzieje się to na iluś płytach, nie na jednej konkretnej. Padł napęd,
czy jest jakaś inna przyczyna?