Re: zapis na niesformatowanym HDD?

Autor: Jacek Rogalewicz <jackobi.usenet_at_awp.waw.pl>
Data: Mon 13 Feb 2006 - 09:02:47 MET

Użytkownik "Broer " <broer@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:dso9i1$q35$1@inews.gazeta.pl...
> Witam
>
> Czy jest mozliwosc zapisania czegoś na partycji dysku, ktorą windows widzi
> jak
> niesformatowana?
>
> Mam program Truecrypt, ktory szyfruje mi calą partycję. W efekcie windows
> "widzi" ja jako niesformatowana. Ja tam nie mogę niczego zapisac, ale czy
> jakis zlosliwy wirus, ktory postanowi zmienic na takiej partycji 100Kb z
> całych 10 GB, jest w stanie cos takiego zrobic? I czy wtedy wszystkie
> zaszyfrowane dane pojdo do kosza?

Nadaj partycji atrybut "ukryta" za pomoca jakiegos programu narzedziowego,
np Partition Magic.
Poza tym gdybys pracowal na koncie z uprawnieniami zwyklego uzytkownika, to
i tak nie mialby on dostepu do tego obszaru dysku.
Niestety >99% domowych uzytkownikow nie ma pojecia o architekturze systemow
wielodostepnych i jada na koncie administratora ile sie da.

--
pzdr.
Jacek Rogalewicz jackobi.usenet@awp.waw.pl