Re: raid 1, dwa rozne dyski (mneijszy i wiekszy)

Autor: tomek <tomek-a_at_USUN_TOgazeta.pl>
Data: Sun 12 Feb 2006 - 22:05:21 MET

Radosław Sokół napisał(a):

> To zależy w jaki sposób chcesz to zrobić. Ale nie ma to
> wielkiego sensu, za bardzo spowolni operacje dyskowe
> najprawdopodobniej.

Ale czy ja pisałem o wydajności ?
Ja piszę o ochronie danych przed awarią dysku.
Chyba, że można osiągnąć jakoś programowo ?
Ale wg mnie programowo to bez sensu, bo niby jak ? bo np 1 minutę będzie
mi robił kopię jakiegoś katalogu w którym pracuję ?

> RAID 1 nie jest zabezpieczeniem plików. Jest zabezpieczeniem
> *dysków*.

Hmmm...
No ale czyż mi to nie zabezpiecza plików przed utratą jeśli mam te pliki
na dwóch dyskach ?
Pada jeden dysk i mam te same dane na drugim dysku i wszystko gra.
A tak mam na jednym dysku, pada mi i robię w gacie bo straciłem pliki
nad którymi pracowałem od kilku tygodni, czyż nie ?

--
pozdrawiam
tomek