Re: Jedna kość pamięci, czy dwie?

Autor: Rico <dymir_at_nospam.aon.at>
Data: Sun 12 Feb 2006 - 10:58:50 MET

Julek schrieb:
> Witam,
> mam rocznego notebooka i chciałem dokupić pamięć. Mam kilka pytań:
> W instrukcji napisane jest, że firmowo jest 256 mb soDIMM 333mhz
> Można zamontować 2 kości. Jak pamiętam, można używać tylko
> identycznych kości.
> 1) Czy jest różnica szybkości pomiędzy jednym 512 a dwoma 256?
> 2) W instrukcji nie jest napisane, jakie najszybsze pamięci
> pociągnie. Czy 400mhz też pójdą i czy zadziałają szybciej?
> 3) Czy 333mhz to to samo co PC2700 i CL 2.5?
> 400mhz to to samo, co PC 3300 i CL 3.0?
> [...]
PC2100 - 266MHZ (133x2)
PC2700 - 333MHz (166x2)
PC3200 - 400MHz (200x2) itd.
I kazda moze byc CL 2, 2,5 albo 3 - to mowi ile cyklow musi uplynac aby
mozna bylo powtornie odczytac pamiec bez przeklaman (tak to w skrocie
mozna okreslic). Oczywiscie CL2 sa najdrozsze bo najszybsze. Skoro masz
firmowo 333mhz to pewnie FSB jest 166mhz (ale sprawdz). To x2 bo pamiec
jest czytana przy rosnacej i opadajacej flance co daje 333mhz. Mozna
oczywiscie wsadzic 400mhz i teoretycznie 266mhz ale musisz obnizyc FSB
na 133 mhz i tym samym wyhamujesz komputer. Musisz sprawdzic jaki CL ma
stara kosc bo nie ma sensu kupowac szybszej i przeplacac bo zawsze
najwolniejsza kosc okresla przepustowac pamieci. Skoro piszesz o soDIMM
333mhz to zakladam ze chodzi o DDR SODIMM (200 Pin). Dla jasnosci sa
jeszcze DDR2 SO DIMM (200 Pin) i starsze SODIMM (144 Pin) wiec jak
kupujesz to uwazaj co bierzesz. Jasli jest gdzies blad w moim
rozumowaniu to niech mnie ktos poprawi.
hth
cu