Re: test dysków z bad sectorami i oszusci

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 11 Feb 2006 - 13:14:09 MET

Użytkownik <olkii@op.pl> napisał w wiadomości
news:4281.000001c2.43ea1078@newsgate.onet.pl...
> Witam
>
> Czy jest jakis program do prztestowania dysku IDE ( dokładnie to
> jest seagate )? Chodzi mi o to ze niektorzy probuja oszukac i
> uzywaja np. Hdd regeneratora do ukrycia bad sectorów .
> Czy mozna to wykryc jakims programem?
> czy jest to gdzies moze zapisane w smarcie? ( ktory komunikat )?
> bo smarta mozna latow odczytac np. za pomocą hdd health.

HDD Regenerator nie ukrywa złych sektorów. Jeśli po jego użyciu one
znikają, to znaczy że wcale nie były one uszkodzone, a jedynie
_zaznaczone_ przez dysk jako uszkodzone. Najczęściej w wyniku problemów
sprzętowych i w konsekwencji błędów w transferze danych między dyskiem a
płytą główną. Nie daj się złapać na lep marketingowego bełkotu o
rzekomym naprawianiu uszkodzonych sektorów przez ten program ;-).

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/