SATA

Autor: Marcin Kocur <marcinkocur_at_op.pl.wytnij>
Data: Fri 10 Feb 2006 - 11:51:54 MET

Witam,

sprawa wygląda tak, że w tej chwili mam 3-letnią płytę (ECS K7VTA3) z 2
kanałami IDE. Mam podłączone 2 dyski i 2 DVD. I teraz pytanie, czy
gdybym kupił płytę z obsługą SATA i IDE (chyba innych nie ma?), to czy
do SATA mógłbym podłączyć powiedzmy kolejne 2 dyski?

Czy mogłyby to być również dyski ATA, z zastosowaniem przejściówki?
I czy istnieją napędy optyczne SATA?

Pytam, bo pożyczyłem instrukcję obsługi płyty (ASRock P4V88) od kolegi.
I jest tam napisane tak:
SATA Power Cable (Optional). No dobra, jak jest opcjonalny, to co, do
dysków SATA nie trzeba zasilania? No chyba nie. Więc skąd te zasilanie
wziąć? Nigdzie tego nie pisze. Jeżeli te zasilanie mam jakoś wziąć z
tego, przeznaczonego dla napędów ATA, to nie będę mógł podłączyć 6
urządzeń.