Re: pamiec i zajetosc 4 bankow

Autor: mpx <mpx_at_nomail.pl>
Data: Wed 08 Feb 2006 - 23:57:55 MET

Nie wiem jak to jest w płytach SiSa dla Intela, lecz w AMD jeżeli liczba
stron przekracza 2 na kanał to trzeba zastosować spowalniające pamięć cykl
wydawania komend pamięci 2T:

http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/athlon64-e3-mem_3.html

Dlatego lepiej mieć 2 moduły po 1GB pracujące w Dual Channel.

Osobiście na płycie do Intela (i865G) miałem problemy ze współpraca 2
pamięci o różnych parametrach opóźnień - płyta uparcie odczytywała z SPD
parametry lepszego modułu, zamiast równać w dół. Pomogło ręczne ustawienie
parametrów.