Czy jest sens wymieniać wentylatory w chiftecu??

Autor: kesser <kesser_at_-usunto-gazeta.pl>
Data: Wed 08 Feb 2006 - 12:44:03 MET

Witam
Jakiś czas temu kupiłem zasilacz chiefteca HPC-420-302 dokładnie taki
http://www.benchmark.pl/r.php?file=http://www.benchmark.pl/artykuly/testy/zasilacze2003_2/Chieftec_ATX410.html
Jednak denerwuje mnie szum szczególnie z wentylatora zewnętrznego. W w/w
artykule jest mowa o tym, że bez opciążenia zasilacz jest cichy jednak
wraz ze wzrostem automatyczny regulator zwiększa obroty i jest głośniej.
Obecnie kręci się średnio 2700 rpm. Czy opłaca się go wywalić i wstawić
jakiś cichszy z ręczną regulacją czy raczej szkoda gwarancji w stosunku do
zysku??
2) Czy trzeba nowy wlutować do zasilacza czy wystarczy stary wykręcić nowy
przykręcić i podpiąć np. pod wtyczkę molex??
3) Czy ten drugi też wymieniać zdaje się że kręci się wolniej i jest
cichszy??